...

...
Alptekin Şimşek

20 Ocak 2014 Pazartesi

Tatlı Sözlük (9)


EŞEKLER: 
Efendim bu hayvan müsvettesi hiç utanmadan "Atgiller" familyasından gelmektedir. Sen kalk böyle bir soylu familyadan gel, ama durmadan zırla; olacak şey değil sevgili okurlar. Ben inanıyorum ki, zamanında atlardan bir tanesi sarhoş bir anında ihtiraslarına yenildi ve böyle ucube bir soy türedi. 

Bu hayvanlar İ.Ö. 4000'lerde evcilleştirilmişlerdir. Varın siz anlayın bunların ne kadar saftorik ve embesil bir hayvan olduğunu. 

Ben onlar hakkında atıp tutuyorum ama, bunlar az yemle büyük bir yük taşıma kapasitesine sahiptirler. O kadar ki, Hoca Nasrettin, ona yem vermeden yük taşıtmayı denemiş fakat aldığı sonucu şu sözlerle özetlemek zorunda kalmıştır: "Tüh be, tam açlığa alışoyrdu ki öldü!.." Zaten o tarihten sonra da, bu ölüm olayını protesto etmek için Nasrettin, eşeğe ters binmeye başlamıştır. Böylece tarihi bir gerçekliği de ortaya çıkarmış oluyorum.


Sıpaların bile ciddiye almadığı bu hayvana öykünerek üreyen 5 canlı türü daha var desem bilmem inanır mısınız, değerli okurlar: Eşekarısı, Eşekdikeni, Eşekhıyarı, eşekotu ve eşekoğlu eşşek!..

Etinden, sırtından, nalından, kargosundan yararlandığımız bu hayvanlar, döner için de bulunmaz nimettir doğrusu!..  

A. Şimşek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder