...

...
Alptekin Şimşek

3 Ocak 2014 Cuma

Bilge Can Yakan Cevaplıyor (4)


Rumuz: Jascan abla  (24 - Kadıköy)

Sevgili Bilge kişi,

Size uzun zamandır sormak istedigim ancak filmlerden fırsat bulamadığım için soramadığım  bazı sorularım var.

Değerli zamanınızdan bana da biraz ayırır cevap verirseniz sevinirim, hatta sevincimden oynarım.
Ben koyu bir televizyon dizisi seyredicisiyim. Pazartesi “Karadayı”, Salı “Beni affet”, Çarsamba “Adını kalbime yazdım”, Persembe “Benim hala umudum var” ve Cuma “Muhteşem yüzyıl”. Ayrıca cnb-c deki tüm yabancı diziler...
Cumartesi sabah filmlerinin hepsi, bir de Pazar günü “Kadın isterse”.
Ayrıca hafta ici fırsat bulursam sabah kusagında yayınlanan tüm kadın programlarını, filmleri , dizileri seyrederim. Dikkat ederseniz belirgin bir tarzım yok. Yani ne bulsam seyrederim.

Sizden bana bir tarz olusturmam için yardımcı olmanızı rica ediyorum. Bu televizyon ve dizi manyaği insana bir yardım eli de siz uzatın, olur mu?

Bu iyiliginiz karsısında, size seyretmediginiz ya da işiniz oldugunda kaçırdıginız tüm dizi ve filmlerin özetlerini ücretsiz ve hicbir karsılık beklemeden anlatabilirim.
Burda kesmek zorundayim çünkü dizim baslıyor.  Ali Ayşe’ye ilanı aşk edecek ama Ahmet’in Ayşe’den hoslandıgını sanıyor. Ayşe  Ali’yi seviyor. Ama Ali’nin  Merve ‘yi, Ahmet’in de Rukiye ‘yi sevdiğini zannediyor. Ne salak kız di mi? Sorsa cevabını alacak ama, neyse basladı... Sonucu size bildirim. Umarım Ali Ayşe’yle evlenir de biz de rahat nefes alırız. Cevabınızı en kısa zamanda bekliyorum.

CEVAP: 
Sevgilim Jascan Kızım,

Sorularını içeren mektubunu başından sonuna kadar dikkatle okudum. Hatta, yanlış anlama olmasın diye 2 kere sondan başa ve 7 kere de sağdan sola okudum. Bütün okurlarıma olduğu gibi, elbette senin mektubuna da cevap vereceğim. Bunun için oynamana gerek yok, sevgili yavrucuğum. Sonra medyadaki rakibim olmaya soyunmuş bir kısım 'sığ koltuk'lar 'yazara bak kadın oynatıyor' diyerek, olmadık iftiralarda bulunabilirler. Şimdi sorularının cevabına gelebilirim.

Mektubunun ilk birkaç satırını okuduğumda zannettim ki, 'beni bu dizi bağımlılığından kurtarır mısın' filan diyeceksin. Fakat asıl amacın tarz oluşturmakmış. Okuyucularımız arasında bu bağımlılıktan kurtulmak isteyenler olabilir, önce onlara bir öneride bulunmak isterim. Türkiye'nin iç, dış ve ekonomi politikalarını birer dizi olarak hayal edip, bunlara yoğunlaşırlarsa TV izleme bağımlılığından kolaylıkla kurtulabilirler.

Sevgili kızım, öncelikle seni tebrik etmek istiyorum. Çünkü 'tarz oluşturma' dediğimiz önemli bir konunun farkına varmışsın. Neden dersen, bugün tarzı olmayan adama kız, tarzı olmayan kıza da koca vermiyorlar. Bununla birlikte eğer evli bir kadın isen, tarz oluşturma konusunda çok gayretli görünmen iyi sonuçlar vermeyebilir. Birçok muhafazakar koca, 'tarz oluşturma' olgusunu 'acaba benim karının gözü dışarda mı?' şeklinde algıladığından, tarz oluşturma girişimleri evli kadınlar açısından tatsız neticeler vermektedir.

Ben senin bekar bir kızımız olduğunu düşünerek yardımcı olmak istiyorum. Bir kere şunu peşin söyleyeyim; herkesin izlediği dizileri, herkesin izlediği şekilde izlersen tarz oluşturma konusu, senin için bir hevesten öteye gidemez... Şimdi sana tarz oluşturabilmen için birkaç öğüt vermek istiyorum. Bunlardan birkaçını etkin olarak uygulayabilirsen, tarzını oluşturup üzerine de tüy dikebilirsin...

1- Bugüne kadar izlemiş olduğun ve yukarıda saydığın tüm dizileri artık izleme.

2- İlle de izleyeceksen, Kadıköy'deki Yazıcıoğlu İş Hanı'na gidip bunların VCD veya DVD'lerini al, öyle izle. Bundan daha ilginç bir tarz olamaz.

3- Uzaktan kumanda cihazındaki tüm özel televizyon kanallarını iptal et... Hangi düğmeye basarsan bas karşına ya TRT-INT ya da TRT GAP çıksın.

4- TRT-INT ve TRT GAP beni kasar diyorsan, TRT1, TRT2 ve TRT3 olsun.

5- Saçma sapan dizileri izleyeceğine, hayatı dizi olmuş nice şarkıcı, manken ve oyuncumuzun hayatlarını izle.

6- Her gün için bir çizgi film tespit et ve bunlardan başka bir şey izleme.

7- Sadece ve sadece ana haber programlarını ve onların da sadece son 10 dakikasını izle.

8- Sadece ve sadece yabancı dille yayın yapan TV'lerimizi izle, alt yazılarını da ısrarla okuma.

9- İnternetten tanıştığın ve hiç güven duymadığın biriyle birlikte ol. Bu güvenmediğin kişinin özel anlarınızı kameraya almasına izin ver. Sonra akşam ana haber bültenlerinde ilk haber olarak otur afiyetle izle.

10- Yaşadığın apartmandaki tüm komşularının evlerinin çeşitli köşelerine webcam koy ve boş zamanlarında otur keyifle onları izle.

11- Suriye ve Ortadoğu'daki gelişmeleri dizi seyrediyormuşçasına seyret. Devletimizin de takipçisi olduğu bu tarz, eminim sana da cazip gelecektir.

12- Televizyonunu kapat ve öyle boş boş bak.

Tarzın mübarek olsun sevgili kızım.

A.Şimşek

Not: Değerli okurlar, bu köşe interaktif bir köşedir. Alttaki yorum kısmına sorularınızı yazabilirsiniz. "Bilge Can Yakan" etiketi altında tüm okuyucu soruları  samimiyetle cevaplanır. Lütfen sorunuz, sordurunuz. Cevaplayalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder