...

...
Alptekin Şimşek

7 Ocak 2014 Salı

Meraklılar ...

 Merak: Bir şeyi anlamak ve öğrenmek için duyulan arzu  (Kaynak: Merak ediyorsanız siz arayıp bulun).

Küçüklüğünde durmadan 'Bu nedir baba?', 'Bu nasıl oluyor anne?' sorularıyla büyükleri bunaltan ademoğlu, büyüyünce de 'Adaletin Bu mu Dünya?', 'Bu düzen hep böyle mi gidecek?' türünden sorularıyla herkesi bunaltmaya devam eder. Bazen kendimiz meraklıyızdır, bazen başkaları... "İnsanın başına ne gelirse meraktan gelir" gibisinden bir deyişe sahip olsak da, biliyoruz ki, bilimdeki ilerlemeleri hep bu merak duygusuna borçluyuz. Eğer, dalından düşen elma için Newton "Acep bu niye düştü?" diye sormasaydı, her halde biz, bu durumu şimdi: "Elmanın canı istedi de düştü", gibi anlamsız cümlelerle açıklıyor olurduk. Şimdi bakalım neler merak ediliyor, nasıl merak ediliyor ve bu meraklılara ben ne diyorum:


— Arkadaşlar belki bana 'üşütmüş' diyeceksiniz ama ben şunu merak ediyorum: Timurlenk'in  1. Beyazıt'a gönderdiği mektubun pulu var mıydı?.. Eğer vardıysa yurtdışı tarifesi mi uygulanmıştı?.. Bir de şu var; koskoca hükümdar neden cep'ten aramamış?
(Yazarın Cevabı: Evet, üşütmüş diyorum)

—Elimde değil merak ediyorum, karım beni 6 kere mi aldattı, yoksa 7 kere mi?.. Bunu mutlaka bilmem lazım, çünkü ona göre cezasında indirim yapacağım ya da yapmayacağım. Ben öyle namusuma leke sürdüremem arkadaş!
(Yazarın Cevabı: 6 kere bilemedin 7 kere)

—Sevgili Alp abi, benim son zamanlarda en çok merak ettiğim konu şu: İnternet!.. Sağda-solda bu sözü çok duyuyorum. İnternet nedir ve konumuzla alakası var mıdır? Beni aydınlatırsanız size minnettar kalırım.
(Yazarın Cevabı: Günaydın)
  —Alp amca söyler misin; ben nasıl oldum, kardeşim nasıl oldu, sen nasıl oldun, babam nasıl oldu, annem nasıl oldu, ninem nasıl oldu, öğretmenim nasıl oldu, dayım nasıl oldu?.. Hamile neye denir, örneklerle açıklayınız.
(Yazarın Cevabı: Bence çabuk bir yere kaç velet, birazdan sopa geliyor, merakın bu kadarına da pes doğrusu)

—Avukat Bey sırf merakımdan soruyorum aklına bir şey gelmesin; acaba bir kişiyi öldürsem kaç yıl yerim, 10 kişiyi öldürsem kaç yıl yerim?.. Belli bir sayıdan sonra indirim söz konusu oluyor mu?
(Yazarın Cevabı: Yemezler)

— Hep merak etmişimdir, Dünya kendi ekseni ve Güneş etrafında dönerken biz neden aşağıya düşmüyoruz, diye...
(Yazarın Cevabı: İlkokula kayıt zamanın gelmiş)


— Şimdi ben merak ediyorum bu hükümet -cemaat kavgasından birşey çıkar mı?
(Yazarın Cevabı: Efenim bu kavgadan güzel düdük çıkar. Birisi sûr düdüğünü üfler ve tarafları kıçlarının üstüne gelecek şekilde oturtur.

— Türkiye’nin 50 Bin adet dolar milyoneri varmış, rica etsek bize de üç beş dolar vermezler mi?
(Yazarın Cevabı: Kimmiş lan onlar?)


— Aşkın ömrü kaç yıldır?
(Yazarın Cevabı: Dayak buldun ye, aşk buldun kaç... Benden söylemesi)

— İlk insan sudan çıkmış balık mıydı?
(Yazarın Cevabı: Valla o kadar eskiyi kurcalama bence)

A. Şimşek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder