...

...
Alptekin Şimşek

8 Mart 2014 Cumartesi

Dünya Bölücülük Günü: 8 Mart !

Cumhuriyetin ilan tarihi olan 1923 yılından beri her daim bölücülük tehlikesiyle burun buruna yaşayan bir ülkeyiz. Memleket olarak; her 3 yılda bir deprem ve her 1 yılda 1 de bölücülük sıkıntısı yaşarız. En önemli bölenlerimiz bildiğimiz üzere Kürtler ve Solculardır. Geri kalanlar ise, bölmeyi değil, daha çok bütün halinde yutmayı tercih ediyorlar.
Bölücülük konusunda hassas bir milletin bireyi olarak, yeteri kadar bölücü unsur tespiti yapamadığımız kanaatindeyim. Bence, memleketimizin bir deprem resmi tespitinden önce, bölücük unsurları envanterine ihtiyacı vardır.
İzniniz olursa ben bir başlangıç yapmak isterim. Aslında, Kadıköy-Bostancı dolmuşuna binmeseydim, ben de şimdi bahsedeceğim bölücülük unsurundan haberdar olmayacaktım. Oturduğum koltuktaki konuşmaları aktardığımda eminim bana hak vereceksiniz. Şöyle ki:

Şofer: "Dünya Kadınlar Günü" nüz kutlu olsun bacılar!..
1. Bayan: Ay sağol kardiş. Allah, senin de fren takımlarına zarar vermesin.
2. Bayan: Bir dakika... Bir kere bugün Dünya Kadınlar Günü değil, Dünya Emekçi Kadınlar Günü' dür. Rica ederim, yalan-yanlış kutlamalarda bulunmayınız.


Şofer: Niye ki abla, ikisi de aynı şey değil mi yani?
2. Bayan: Hiç aynı şey olur mu şoför arkadaş?.. Sen ki, sabahtan akşama kadar direksiyon salayan emekçi bir kardeşimizsin.


Şofer: İyi dedin be abla, zaten bu dolmuş da benim değil, üç-otuz paraya aylıklan çalışıyom.
1. Bayan: Ne konuşuyorsunuz siz öyle efem, emekçi-memekçi. 40 yıllık Şadi, olur mi yani?.. Cümle alem bilir ki, bugün "Dünya Kadınlar Günü" dür. Reca ederim, arkadaş-kardeş deyip de, şoför beyin kafasını bulandırmayın.

Şofer: Afedersiniz bağyan, ben sizi kızdırmak için şeytmedimdi. Yani, abla baya doğru konuştu, bana mantıklı geldi esasen.
1. Bayan: Sizde kabahat yok şoför bey, bunlar hep böyledir; 'mantık' kisvesi altına saklanarak siz saf vatandaşlarımızın aklını çelmeye çalışırlar. Bölücü kadın ne olacak!..
2. Bayan: Orada bir dakika dur bakalım!

Şofer: Peki ablacım hemen, ama Bostancı' ya gidiyordunuz sanki...
2. Bayan: Sana demedim emekçi arkadaş. Yanımdaki bilinçsiz zümreye sesleniyorum. Ettiği laflara bak, mantık bilmem ne kisvesi altında bölücülük yapıyormuşum. Kadının dünyadan haberi yok. Bu günü kutlamak için ne çileler çekildiğini bir bilse...
1. Bayan: Hah hah haayt. Ne çileler çekmişsiniz efendim. Ben ki, her gün muntazaman KanalT ve HoşTV'den haberleri takip ederim; hiç böyle çile- mile işitmedim. Siz hiç haber filan dinlemiyorsunuz belli.
2. Bayan: Belliymiş... Siz zaten bu haberleri bunlardan dinleye dinleye cahil kalmışsınız.
1. Bayan: Müsait bir yerde durur musunuz şoför bey, sabah sabah hiç çekemiycem böyle bölücü bölücü konuşmaları...

Şofer: Niye abla, ne güzel tatlı tatlı sohbet ediyorduk...
1. Bayan: Al işte, bölmüş bile adamcağızı... İmdaaat inecek var...

İşte gördünüz değerli okurlar... Benden söylemesi; kadınlar ve şoferler bölünüyor!..
Kadınların yukarıda arzetmeye çalışılan
"şey" gününü kutlayan

Alptekin Şimşek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder